Paus Franciscus ontmoet kinderen, 70.000 in St. Pieter

Paus Franciscus ontmoet kinderen, 70.000 in St. Pieter Paus Franciscus ontmoet kinderen, 70.000 in St. Pieter
Bron: fanpage.it

Op de tweede dag van Wereldkinderdag met paus Franciscus zullen er wegafsluitingen, omleidingen en verkeersveranderingen zijn. Er wordt een menigte van 70.000 mensen verwacht op het Sint-Pietersplein. Volledige informatie over het verkeer in de stad vind je hieronder.

Tijdens de tweede dag van Wereldkinderdag op zondag 26 mei zal paus Franciscus de gelegenheid hebben om in contact te komen met een groot aantal jongeren. Er wordt een indrukwekkend aantal van meer dan 70.000 deelnemers verwacht op het Sint-Pietersplein voor deze gedenkwaardige gebeurtenis onder leiding van de paus. Zoals gebruikelijk zal het Angelusgebed 's middags plaatsvinden. Gisteren luisterde Paus Franciscus het Olympisch Stadion op als onderdeel van de openingsdag gewijd aan kinderen. De paus gaf onlangs een krachtige boodschap aan jonge mensen, door een voorbeeld te geven van een leven van heiligheid door de zaligverklaring van de zalige Carlo Acutis, patroonheilige van het internet, die tragisch stierf aan acute leukemie op de jonge leeftijd van 15 jaar. Daarnaast staan vandaag de Vaticaanse Musea op de agenda die op zondag gratis toegankelijk zijn, wat talloze bezoekers trekt, waaronder lokale, Italiaanse en internationale toeristen.

Ter voorbereiding op het evenement met paus Franciscus zullen wegafsluitingen worden gepland en verkeersomleidingen worden geïmplementeerd. Geautoriseerde parkeerplaatsen voor deelnemende bussen verwelkomen al de komst van talloze toeristenbussen. Om een vlotte doorstroming in de stad te garanderen, met name in het historische centrum, heeft Atac aangekondigd dat de metrolijn zal worden versterkt. Daarnaast zijn er voor vandaag wegafsluitingen en verkeersomleidingen gepland in verband met de Giro d'Italia 2024.

Vanwege het evenement Wereldkinderdag met paus Franciscus zal Rome vandaag, zondag 26 mei, te maken krijgen met wegafsluitingen om de orde en veiligheid te handhaven. Roma Mobilità kondigt aan dat er slagbomen zullen worden geplaatst en dat sommige gebieden gedeeltelijk zullen worden afgesloten, waaronder via di Porta Angelica, Borgo Angelico/via del Mascherino, via delle Grazie/via del Mascherino, via dei Corridori/largo del Colonnato, via Rusticucci hoogte huisnummer 12/hoek via dei Corridori, Via della Conciliazione vanaf huisnummer 36 tot Largo Cavalieri del Santo Sepolcro, Borgo Santo Spirito/via Pfeiffer, Largo degli Alicorni, Piazza del Sant'Uffizio en Piazza Papa Pio XII, om de nodige waakzaamheid en veiligheidsmaatregelen te garanderen.