De Vaticaanse Musea openen de nieuwe ingang van de Necropolis

144 144

Op dinsdag 14 november opent het bestuur van de Vaticaanse Musea officieel de nieuwe ingang van de Necropolis van Via Triumphalis. Bezoekers zullen deze archeologische site direct kunnen bereiken via de poort Porta di Santa Rosa, de grote ingang van Vaticaanstad die uitkijkt op Piazza Risorgimento.

In een verklaring van de Musea staat dat het bezoek aan de Necropolis, dat wordt gecombineerd met excursies naar het Vaticaan, in de loop der jaren steeds meer belangstelling heeft gekregen. Daarom hebben ze van de gelegenheid gebruik gemaakt om de toegang verder te vereenvoudigen door exclusieve en onafhankelijke toegang tot de archeologische site mogelijk te maken, zelfs voor individuele gasten. Dit zal beginnen op 17 november van dit jaar; bezoekers zullen direct toegang krijgen tot de Necropolis via de Via Triumphalis.

In afwachting van de Jubileumvieringen zal de Gouverneur van Vaticaanstad een nieuwe rondleiding presenteren die alleen gewijd is aan de Necropolis, waarmee het culturele aanbod van de Vaticaanse Musea verder wordt verrijkt. Geïnteresseerden hebben nog steeds de mogelijkheid om te kiezen voor gecombineerde opties, zoals Musea & Necropolis of Vaticaanse Tuinen & Necropolis. Bezoeken kunnen nu uitsluitend online worden geboekt op de officiële website van de Vaticaanse Musea en vinden plaats op vrijdag en zaterdag.